Klachten

Tevreden cliënten zijn erg belangrijk voor ons. Toch kan het zijn dat u ontevreden bent over onderdelen van onze zorg- en dienstverlening. Dit horen wij dan graag van u. Uw ervaringen kunnen voor ons een signaal zijn om zaken te verbeteren.

Ontevreden en nu?

Als u ontevreden bent, dan kunt u dat op verschillende manieren aangeven. Wij gaan er vanuit dat u altijd eerst probeert om uw onvrede bespreekbaar te maken met degene die hier volgens u direct verantwoordelijk voor is. Meestal kan deze persoon uw onvrede wegnemen. Lukt dit niet, dan kunt u terecht bij één van de leidinggevenden. Zij zijn altijd bereid samen met u naar een oplossing te zoeken. Als dit ook niet tot een voor u acceptabele oplossing leidt, dan zijn er nog twee andere mogelijkheden.

Klachtenbemiddelaar

De eerste mogelijkheid waarop wij u willen attenderen is de klachtenbemiddelaar. De klachtenbemiddelaar kan u helpen de juiste weg te vinden voor de behandeling van uw klacht. Zij kan bemiddelen tussen u en degene over wie u een klacht heeft. Daarnaast kan de klachtenbemiddelaar u helpen bij het op schrift stellen van uw klacht en houdt de klachtenbemiddelaar u op de hoogte van de klachtenprocedure en de procedure bij aansprakelijkheidsstelling. De klachtenbemiddelaar is onafhankelijk en kiest geen partij. U kunt haar gerust uw verhaal vertellen. Zij kan u ook helpen om uw klacht te verduidelijken.

Contactgegevens klachtenbemiddelaar

Noorderboog
t.a.v. klachtenbemiddeling
Postbus 508
7940 AM Meppel
06 - 10 04 42 10
klachtenbemiddeling@noorderboog.nl

Klachtencommissie

De tweede mogelijkheid waarop wij u willen attenderen is Signalis, de klachtencommissie waarbij Noorderboog is aangesloten. Dit is een onafhankelijke en onpartijdige commissie, die werkzaam is voor alle cliënten van Noorderboog. De commissie werkt aan de hand van een reglement waarin staat hoe een klacht in behandeling wordt genomen. Ook staat hierin aangegeven binnen welke termijn de klachtencommissie een advies uitbrengt over de oplossing van het probleem dat tot de klacht geleid heeft. Dit advies is voor Noorderboog zwaarwegend.

Een klachtenformulier en de klachtenregeling staan gepubliceerd op de website van Signalis: www.klachtencommissiedzv.nl

Contactgegevens klachtencommissie Signalis

Klachtencommissie Signalis
t.a.v. mw. E. van den Bosch
Korte Veenweg 9c
8161 PC Epe
ambtelijksecretariaat@klachtencommissiedzv.nl

Wet Zorg en Dwang (Wzd)

Voor het indienden van een klacht of vragen / problemen rondom onvrijwillige zorg, kunt u zich wenden tot de cliëntenvertrouwenspersoon-Wzd

Zorgvuldig

Als u een klacht indient, kunt u rekenen op een zorgvuldige behandeling. Met uw informatie wordt vertrouwelijk omgegaan en de privacy van u en andere betrokkenen wordt gerespecteerd. Alleen met uw toestemming worden eventuele verdere stappen ondernomen. Voor vragen kunt u terecht bij de medewerkers.

Kosten

Het inschakelen van de klachtenbemiddelaar, cliëntenvertrouwenspersoon of de klachtencommissie brengt geen kosten met zich mee.