Voorzieningen in 't Vonder

Voorzieningen in 't Vonder

Maaltijden

De bewoners van ‘t Vonder eten tijdens de warme maaltijd in de gezamenlijke huiskamer of in de grote zaal. Het ontbijt wordt in het eigen appartement gegeten en de broodmaaltijd ’s avonds in de gezamenlijke huiskamer.

Bewoners uit de aanleunwoningen en gasten van buitenaf kunnen voor de warme maaltijd terecht in de centraal gelegen recreatiezaal op de begane grond. U krijgt bij ons gezonde maaltijden die op een speciale wijze verwarmd worden zodat de versheid altijd gegarandeerd is.

Boodschappen

Twee keer in de week is er een broodkar die langs de appartementen gaat. Daar kunnen bewoners  brood, beleg, drinken, koekjes etc krijgen.

Kapsalon

In ‘t Vonder is een kapsalon aanwezig. De kapsalon is één keer per twee weken op donderdagmiddag geopend. Hier kunt op afspraak terecht.

Kerkdienst

Elke maand wordt een kerkdienst georganiseerd in de recreatiezaal op de begane grond. In het maandelijkse activiteitenprogramma kunt u zien wanneer de kerkdienst plaatsvindt.

Tijdelijk verblijf

In ’t Vonder is het mogelijk om tijdelijk te komen wonen in een ingerichte kamer. Bijvoorbeeld na een ziekenhuisopname of wanneer uw huisarts/behandelend arts inschat dat u tijdelijk extra zorg en ondersteuning nodig heeft. Dit is mogelijk op particuliere basis of op basis van een indicatie vanuit de WMO of zorgverzekeringswet voor een eerstelijnsverblijf (ELV). De zorgbemiddelaar kan u hier meer informatie over geven.

Hoorspecialist

Eens per maand tijd komt de Beterhoren specialist in ’t Vonder voor een service spreekuur.

Aanleunwoningen

Aan het gebouw is een woonvleugel verbonden met 29 aanleunwoningen. Een deel van deze aanleunwoningen is verbouwd. Deze aanleunwoningen zijn geschikt voor het verlenen van complexe lichamelijke zorg. De overige aanleunwoningen worden verbouwd, zodra deze vrij komen. Deze aanleunwoningen worden verhuurd door Woonstichting Actium te Assen. In deze woningen kunt u zo zelfstandig mogelijk wonen en de zorg krijgen die u nodig heeft van Noorderboog. Heeft u belangstelling, dan moet u zich zowel bij Thuiskompas (www.thuiskompas.nl), als bij Noorderboog inschrijven. De toewijzing gaat op basis van de hoogte van de zorgvraag. 

Bereikbaarheid

‘t Vonder is met het openbaar vervoer goed te bereiken. Via 9292.nl of (0900) 92 92 kunt u advies krijgen over openbaar vervoer naar ‘t Vonder. Er is bij ‘t Vonder voldoende parkeergelegenheid.

Camerabewaking

Er is camerabewaking bij de ingangen en de opnamen worden op band vastgelegd. Op verzoek kunnen deze opnamen ter beschikking worden gesteld aan de politie.

Brand en calamiteiten

Mocht er een calamiteit zijn, dan zijn we daar goed op voorbereid. Onze medewerkers zijn getraind in het begeleiden van bewoners wanneer brand uitbreekt. Een aantal medewerkers is extra getraind om bij brand alles in goede banen te leiden. Op elke afdeling is een ontruimingsplan aanwezig. Verder zijn alle appartementen voorzien van een brandmelder die is aangesloten op de brandmeldcentrale van ‘t Vonder.