Cliëntenbelang Jan Thijs Seinenhof

Cliëntenbelang Jan Thijs Seinenhof

Cliëntenbelang Jan Thijs Seinenhof (voorheen bekend als Klankbordgroep) bestaat uit verwanten van clienten en/of vrijwilligers die nauw betrokken zijn bij de cliënten van Jan Thijs Seinenhof. 

Cliëntenbelang Jan Thijs Seinenhof is de basis voor informele medezeggenschap van cliënten in Jan Thijs Seinenhof. Zoals elke individuele cliënt zoveel mogelijk de eigen regie mag/moet voeren over de eigen zaken, zo mag de groep cliënten (en/of hun mantelzorgers, contactpersonen of andere vrijwilligers) hierover meepraten. Er vindt structureel overleg plaats met de leidinggevende van Jan Thijs Seinenhof. Deze is vooral praktisch en informeel. We zijn een enthousiaste groep leden die zich bezig houdt met onderwerpen die in de alledaagse praktijk van  groot belang zijn voor de cliënten in Jan Thijs Seinenhof.

 

 

Waar houdt Cliëntenbelang Jan Thijs Seinenhof zich mee bezig?

Wij houden ons bezig met de onderwerpen die in de alledaagse praktijk voor alle of veel cliënten van groot belang zijn (en dus niet om individuele zaken). De doelen die voor ons van belang zijn zijn:

  1. Weten wat er leeft bij de cliënten
  2. Het benoemen van verbeterpunten

Het gaat eigenlijk over alles wat de kwaliteit en veiligheid van zorg, wonen en welzijn in de dagelijkse praktijk bepaalt. Alledaagse zaken die voor u als cliënt belangrijk zijn of kunnen zijn.  Hierbij kunt u denken aan het eten (tijdstip, menu, kwaliteit), aan veiligheid (medicijnen, valincidenten, veilig voelen etc) aan kwaliteit (schoonmaak en tevredenheidsonderzoeken) maar ook aan ontspannings- en activiteitenmogelijkheden, etc etc.. Wij bespreken deze zaken met de leidinggevende om het zo te regelen dat de kwaliteit van zorg voor de cliënten toeneemt. Dit gebeurt in een informele sfeer maar wel met een structureel karakter. 

Wat is onze werkwijze?

Wij komen 1 x per 6 weken bij elkaar, samen met de leidinggevenden. Onze bijeenkomsten duren maximaal 1,5 uur en zijn informeel en toegankelijk qua sfeer. Het gaat ons om aangelegenheden binnen Jan Thijs Seinenhof.

 

Uw inbreng is gewenst!

Cliëntenbelang Jan Thijs Seinenhof heeft u nodig! Uw bevindingen, ervaringen enz (als cliënt en/of verwanten) zijn voor ons zeer waardevol.

Wij vinden het erg belangrijk dat er door de cliënten en hun verwanten meegedacht wordt over die onderwerpen die in de alledaagse praktijk voor u van groot belang zijn. Mede door uw inbreng hopen we onder andere uw welzijn en welbevinden in Jan Thijs Seinenhof zo aangenaam mogelijk te kunnen maken.

Direct na de toegangsdeur (in de sluis) hangt een brievenbus van Cliëntenbelang. Hierin kan een ieder vragen, opmerkingen, suggesties en ideeën deponeren  die van algemeen cliëntenbelang zijn in Jan Thijs Seinenhof  (dus met betrekking tot  wonen, zorg, welzijn en veiligheid).

Op elke eerstvolgende bijeenkomst van Cliëntenbelang zal de binnenkomende post behandelt worden. Indien echt nodig zal er individueel contact met inzender worden opgenomen.

Stamtafelavonden

4 keer per jaar organiseert Jan Thijs Seinenhof samen met het Cliëntenbelang een stamtafelavond. In deze overleggen praten we gezamenlijk over allerlei algemene onderwerpen die het cliëntenbelang van Jan Thijs Seinenhof dienen. Bewoners en hun vertegenwoordigers, maar ook medewerkers, worden van harte uitgenodigd om op de stamtafelavonden mee te praten en hun inbreng te leveren. De aankondiging en tevens uitnodiging van deze stamtafeloverleggen zullen tijdig bekend worden gemaakt in Jan Thijs Seinenhof.

Bij wie kunt u terecht?

Wilt u informatie brengen of krijgen dan kunt u dit doen bij de leden van Cliëntenbelang Jan Thijs Seinenhof en/of de leidinggevende, Jose Rotensen.

U kunt ook informatie krijgen bij de adviseur medezeggenschap,  Carolien Houwaard. U kunt haar telefonische contacten (06) 22 42 26 13 of via e-mail clientenraad@noorderboog.nl