Cliëntenbelang Irenehuis

Cliëntenbelang Irenehuis

Als Cliëntenbelang houden wij ons bezig met de onderwerpen die in de alledaagse praktijk van groot belang zijn voor de bewoners van Irene/Reestlanden.

Het gaat eigenlijk over alles wat de kwaliteit en veiligheid van zorg, wonen en welzijn in de dagelijkse praktijk bepaalt. Alledaagse zaken die voor u als cliënt belangrijk zijn of kunnen zijn.  Hierbij kunt u denken aan het eten (tijdstip, menu, kwaliteit), aan veiligheid (medicijnen, valincidenten, veilig voelen etc) aan kwaliteit (schoonmaak en tevredenheidsonderzoeken) maar ook aan ontspannings- en activiteitenmogelijkheden, etc etc.. Wij bespreken deze zaken met de leidinggevenden om het zo te regelen dat de kwaliteit van zorg voor de cliënten toeneemt. Dit gebeurt in een informele sfeer maar wel met een structureel karakter. 

Wat is onze werkwijze?

Wij komen 1 x per 6-8 weken bij elkaar, samen met de leidinggevenden. Onze bijeenkomsten duren maximaal 1 uur en zijn informeel en toegankelijk qua sfeer. Het gaat ons om aangelegenheden binnen De Reestlanden. Van onze bijeenkomsten wordt een informeel verslag gemaakt. 

Uw inbreng is gewenst!

Cliëntenbelang Irene/Reestlanden heeft u nodig! Uw bevindingen, ervaringen enz (als cliënt en/of verwanten) zijn voor ons zeer waardevol.

Wij vinden het erg belangrijk dat er door de cliënten en hun verwanten meegedacht wordt over die onderwerpen die in de alledaagse praktijk voor u van groot belang zijn. Mede door uw inbreng hopen we onder andere uw welzijn en welbevinden in De Reestlanden zo aangenaam mogelijk te kunnen maken.

 

Interesse?

Uiteraard kan het ook zijn dat u meer interesse heeft,  bijv in deelname aan  het cliëntenbelang Irenehuis of over iets anders. Bij de manager van Irenehuis of bij de leden van het cliëntenbelang kunt u  vragen om meer informatie, evenals bij de adviseur medezeggenschap, Carolien Houwaard, bereikbaar via telefoon (06)22422613 of e-mail . Zij staan u allen graag ter woord!